ТЕОРІЯ ОРГАНІЗАЦІЇ

Предметом вивчення «Теорії організації» є теоретичні концепції та методології формування організаційних структур, практичні підходи до забезпечення їх ефективного функціонування.

Міждисциплінарні зв’язки: з урахуванням знань дисципліни «Теорія організації» опановуються курси «Основи економічної теорії», «Менеджмент», «Економіка підприємства»

Програма навчальної дисципліни складається з двох модулів.

 

  1. Мета та завдання навчальної дисципліни

1.1. Метою вивчення дисципліни «Теорія організації» є формування сучасного, на основі системного підходу, світогляду щодо створення, функціонування й еволюції організацій.

1.2. Основними завданнями, що мають бути вирішені у процесі викладання курсу, є надання студентам:

  • знань про теорію та практику функціонування організацій у мінливих умовах сучасного ринкового соціально-економічного середовища, про регулювання процесів, які в них відбуваються, у взаємозв’язку із зовнішнім середовищем тощо;
  • основних організаційних теорій;
  • теоретико-методологічних засад створення й функціонування організацій;
  • основних методичних підходів аналізу внутрішнього й зовнішнього середовища організацій;
  • вмінь побудови організаційних структур організацій різних типів;
  • навичок трансформації, створення іміджу й культури організацій.

1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

  • знати:
  • сутність, принципи, етапи розвитку організації, закони, що забезпечують її функціонування;
  • еволюцію теоретичних концепцій організації, основні організаційні теорії та моделі, сутності, значення, зміст та практичну спрямованість сучасної організаційної парадигми;
  • еволюцію формування системних уявлень, принципів побудови систем та їх класифікацію;
  • основні види соціальних організацій та механізм їх регулювання;
  • сутність та зміст організаційної діяльності, альтернативні парадигми організаційного процесу, принципи та методи управління;
  • наукові засади синергетики, зміст синергетичної концепції самоорганізації, відмінності між гнучкістю та сталістю організації;
  • фактори зовнішнього та внутрішнього середовища організації, їх взаємозв’язок, основні методи дослідження їх впливу на ефективність функціонування організації;
  • концептуальні терміни організаційного проектування, методологію, технологію та основні методологічні принципи проектування організаційних форм управління;
  • підходи до оцінки ефективності організаційних форм управління, основні показники оцінки та методики їх розрахунку;
  • перспективи розвитку організаційних утворень;
  • підходи до формування організаційної культури, її характеристик, типологію організаційних культур, фактори культур організації, джерела та зміст сучасної української організаційної культури;
  • вміти:
  • працювати з монографіями, довідковими, статистичними, електронними джерелами з соціально-економічної проблематики та менеджменту;
  • формулювати мету та основні завдання формування та управління організаційними структурами;
  • розраховувати показники та використовувати методологічні інструменти для пізнання мінливих явищ і процесів, які впливають на стан організації;
  • використовувати методологічні та методичні прийоми оцінки ефективності діяльності й проектування організацій;
  • досліджувати характеристики різних видів організацій, визначати їх переваги й недоліки;
  • здійснювати порівняльний аналіз і формувати різні типи організаційних структур;
  • визначати чинники формування іміджу й культури організації;
  • розробляти заходи з трансформації, як організації у цілому, так і її складових з урахуванням впливу факторів зовнішнього середовища.

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 72 години, 2 кредити ECTS.

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС ДИСЦИПЛІНИ

Навчальна програма дисципліни pdf_icon
Робоча навчальна програма дисципліни pdf_icon
Робочий план дисципліни
Лекційні матеріали дисципліни
Практикум дисципліни
Рекомендації до виконання курсових робіт
Рекомендації до виконання контрольних робіт студентами заочної форми навчання
Питання підсумкового контролю знань дисципліни